MURAT ÖZER (cinemozer@gmail.com)
Yoksullaşıp dibe vuran yaşlı bir aktörün geçmişle hesaplaşmasını anlatan ‘Meddah’, bir baba ile kızının çarpışmasını öne çıkarıyor.
Osmanlı’dan bu yana tiyatro geleneğimiz içinde önemli bir yer tutan, ancak artık sahnelerden silinmeye başlayan ‘meddahlık’ın filmik bir malzeme olarak kullanılması akıllı bir seçim, öncelikle bunu belirtelim. Batur Emin Akyel, ilk filminde böylesi bir konuya el atarak ‘farklılık’ yaratmanın üstesinden geliyor en azından.
Eskiden çok ünlü ve zengin olan, sonraları gözden düşen ve yoksullaşan yaşlı bir aktörün dünyasına konuk oluyoruz ‘Meddah’ta. Münir Canar’ın fazlasıyla teatral hamlelerle hayat verdiği karakterin yolculuğunu iki bölüm halinde izliyor gibiyiz. İlk bölümde, yalnızlıkla mücadele etmeye çalışan ve mesleğini sürdürebilmek için elinden geleni yapan meddahın hikâyesini takip ediyoruz. Buralarda, ikinci bölümde karşılaşacaklarımız üzerine bazı ipuçları da vermeyi ihmal etmiyor film. Kızıyla meselesinin açığa çıkacağı ikinci bölümdeyse hikâyeninin şahikasına doğru uzanıyoruz. Geçmişteki günahlarının affedilmesi için nedamet getiren meddah, kızının sert tepkileriyle karşılaşsa da vazgeçmiyor ve ona kendini affettirmek için elinden geleni yapıyor…
Batur Emin Akyel’in ‘Meddah’ı, bu haftanın bir diğer filmi ‘Kızım İçin’de olduğu gibi, bir baba ile kızının yıllar sonrasına akseden çatışmasıyla hayat buluyor. Her iki filmde de öne çıkan ‘affedilme’ motivasyonu, belki her şeyi açıklamıyor ama bizi bir noktaya kadar götürmeyi başarıyor. ‘Meddah’ da ‘Kızım İçin’ gibi ilgi çekici işaretler taşıyor ve aradığı ‘samimiyet’ten sonuç almayı deniyor.
MEDDAH (2 Yıldız)
Yönetmen: Batur Emin Akyel
Oyuncular: Münir Canar, Tuğçe Kumral, Evren Bingöl, Tolga Evren, Hakan Gerçek, Haldun Boysan
Süre: 98 dk.
(Radikal, 2 Nisan 2014)
Bu Yazıya Hiç Yorum Yapılmadı.
SİZ DE YORUM YAZIN