Post image
Kadının Adı Yok

Ege GÖRGÜN

“Effie GrayVicoria devri İngilteresi’nin ünlü sanat eleştirmeni John Ruskin‘in genç eşi Euphemia Gray‘in kadın hakları mücadelesine ilhan veren hikayesini anlatıyor.

İskoçya’nın Perth kentinde doğan Effie, Ruskin‘in büyükbabasının intihar ettiği evde büyür. İlk tanıştıklarında Ruskin 21, Effie ise 12 yaşındadır. O sıralar Ruskin depresyonla mücadele ederken Effie onun bu sancılı dönemi atlatmasına yardımcı olur. Yaşı 19’u bulunca da Ruskin ile evlenir ve İskoçya’daki mütevazı baba ocağını terk edip Londra’ya Ruskin’in varlıklı ve soylu anne babasıyla birlikte yaşadığı malikâneye taşınır. Her yeni gelin gibi tek dileği kocasıyla mutlu olmaktır. Ancak onun bu dileği Ruskin’in pek umrunda sayılmaz zira annesi ve babasının çocukluktan itibaren üzerlerine titreyip büyük adam ettikleri oğullarının tek derdi yazacağı makaleler ve kitaplardır.

ESQUIRE_20151001_26

Böylece bir kenara itilen Effie, gün geçtikçe solan bir çiçek misali solar gider. Kocasının ilgisizliği üzerine adeta bir kâbus gibi çöken genç kadını, Ruskin’in The Stonesof Venke isimli kitabı için araştırma yapmak üzere gittikleri Venedik’te geçen dans ve eğlence dolu günler de iyileştirmeyince tedbili mekanda ferahlık vardır hesabı, kocası onu ressam John Everett Millais’in Ruskin’in portesini çizeceği İskoçya’ya beraberinde götürür.

Burada Effie ile Millais arasında karşı konulmaz bir aşk doğacaktır. Kocasından boşanma mücadelesi veren ilk kadınlardan biri olarak tarihe geçen Effie Gray’in hikayesi, Richard Laxton yönetmenliğindeki ‘Effie Gray’ filmi ile beyazperdeye taşınıyor. Filmin başrollerini Dakota Fanning, GregVVise, Julie Walters ve Tom Sturridge paylaşıyor. Filmin Venedik’te çekilen bazı sahnelerinde onlara ünlü İtalyan aktrist Claudia Cardinale ile Ferzan Özpetek‘in ‘Serseri Mayınlar’ filminden hatırlayacağınız Riccardo Scamarcio eşlik ediyor.

Hikayeyi Pyllis Rose‘un beş Viktoryen evliliği konu alan Parallel Lives adlı kitabından senaryolaştıran Emma Thompson‘ı Leydi Eastlake rolünde izliyoruz. Ancak film; atmosferi, mekânları, kostümleri, görüntü ve müzikleri düşünüldüğünde üst düzey bir yapım sayılabilecekken senaryonun zayıflığı ile eleştirilere maruz kalmaktan kurtulamıyor. Filmin ardından akılarda pek çok soru işareti kalabileceği doğru.

(ESQUIRE, 01.01.2015

Bu Yazıya Hiç Yorum Yapılmadı.

SİZ DE YORUM YAZIN